29 Δεκ 2023

1501 Τμήμα Μαθηματικών ανθίσταται


Αναζήτηση μιας λύσης

Ισογενής πηγή 
ροής πνευματικού ύδατος αιωνίου αναγέννησης 

ελεύθερη η πνοή
 υπάρχεις ζωοφόρος θεαρχική 

μέσα σε αναστεναγμούς


λεπτές υφάνσεις ταπεινής νοητικής σκέψης
ενταγμένης σε μυστηριακή σύνδεση εξαίρετης 

ουράνιας προωθητικής λήψης


Ιφιγένεια Φ. Γεωργιάδου


Οι Σοβαροί Κλόουν - Παύλος Σιδηρόπουλος

Τους είδα στα υπόγεια καταφύγια
κείνες τις νύχτες του Μαγιού
με βλέμμα καρφωμένο προς την πόρτα
ανήσυχο από το φόβο του διωγμού.

Τους είδα βιαστικούς μέσα στη νύχτα
σ’ ένα παράνομο κρυφτό
δραπέτες των λεωφόρων
σκορπώντας στους πολίτες πανικό.

Τους είδα σε διαδήλωση
να φεύγουν με τη γεύση του μισού
το πλήθος ξέρναε την αγρύπνια τους
και τους σημάδευε το μάτι ενός φακού.

Στα σκοτεινά δωμάτια
με συζητήσεις που δεν τέλειωσαν ποτέ
στις μυστικές βιβλιοθήκες και στα πάρκα
με Πόε, με Ντε Σαντ και Μαρκ Τουέν
και με μια άγνωστη αρρώστια στη σάρκα.

Γυμνοί από αγάπη κι από μίσος
διωγμένοι σαν εξτρεμιστές
γνωρίσαν τον Χριστό μέσα απ’ την πείνα τους
ή μες στις φυλακές πεθαίνοντας στον τρόμο ότι πεθαίνουν
στην αγωνία της επόμενης στιγμής.

Τους είδα περαστικούς από τις αίθουσες των Πανεπιστημίων
και των δημόσιων σκοτεινών ψυχιατρείων
να συλλαβίζουνε την αλφαβήτα της κραυγής.


Οι Σοβαροί Κλόουν (Ανάλυση του τραγουδιού)
Τους είδα στα υπόγεια καταφύγια...

Το τραγούδι έχει έντονο επηρεασμό, από το «Ουρλιαχτό», το ποίημα του Allen Ginsberg, που έγινε το μανιφέστο των Beatniks.

Ο Ginsberg, είδε και περιέγραψε, τις συγκλονιστικές εικόνες, από τους απροσάρμοστους, της εποχής του (Είδα τα καλύτερα μυαλά της γενιάς μου).

Ο Παύλος Σιδηρόπουλος, είδε ανάλογες εικόνες τρόμου, και αγωνίας, σε έναν μεταγενέστερο υπόγειο και υπό καταδίωξη κόσμο.

Τους είδα βιαστικούς μέσα στη νύχτα
σ’ ένα παράνομο κρυφτό
δραπέτες των λεωφόρων
σκορπώντας στους πολίτες πανικό.

Διαβάστε μια σύντομη ανάλυση του τραγουδιού...

Ποιοι είναι αυτοί οι «δραπέτες», οι «παράνομοι»,
που χαρακτηρίζονται συνολικά, Σοβαροί Κλόουν;

Το ελληνικό underground, οι «Οδεύοντες» της Γιόλας Αναγνωστοπούλου (που προχωρούν μαγεμένοι, θωπεύοντας όμως πληγές), οι «Υπόγειοι» του Κώστα Θεοφιλόπουλου, οι απόκληροι και αποκλεισμένοι, λόγω διαφορετικότητας, λόγω αρρώστιας παράξενης, ή λόγω του ότι δεν συνεμορφώθησαν προς τας κοινωνικάς υποδείξεις.

Αυτοί είναι που θεωρούνται Κλόουν, από την κοινωνία των «καθιστών αγαλμάτων» (μεγάλε Πούλιο!), που αντιμετωπίζουν τα χάχανα.

Και όμως είναι πολύ σοβαροί, μας δείχνουν κάτι αυτοί οι αλαφροΐσκιωτοι, που είτε τρομάζουμε, είτε αρνούμαστε να το δούμε.

Ο ίδιος ο Παύλος Σιδηρόπουλος, χαρακτήρισε και τον εαυτό του Κλόουν, στον στίχο ενός άλλου του τραγουδιού...

But I'll be sailing/ good bye waving/ to me, the clown
(Clown, Π.Σιδηρόπουλος, 1985)

Είναι βέβαιο, πως η ιδέα του χαρακτηρισμού Κλόουν, έρχεται από το τραγούδι Clown των The Flock, που το 1970, γίνεται δημοφιλές και στους έλληνες ρόκερς, με την κυκλοφορία του άλμπουμ Various ‎– Underground '70.

Who's that clown
Bringing people down
Take a look and see
See that clown
Spreading love around
Let him be

ΕΠΗΡΕΑΣΜΟΙ ή και ΣΥΝΕΙΔΗΤΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ:

1. Γυμνοί από αγάπη και από μίσος.
Στίχος από ποίημα του Μανόλη Αναγνωστάκη...

Θά ’ρθω μια μέρα, γυμνός απ’ αγάπη και μίσος
Αλύγιστος κι αδυσώπητος, μ’ οδηγό τη σιωπή μου και σύντροφο.
(Μανόλης Αναγνωστάκης - Αναζήτηση, 1945)

2. Πεθαίνοντας στον τρόμο ότι πεθαίνουν.

Στίχος εμπνευσμένος από το Ουρλιαχτό, όπου
πεθαίνουν ακούγοντας τον Τρόμο. του θανάτου τους..
Η ίδια εικόνα, σε ποίημα της Γιόλας Αναγνωστοπούλου

Μέσα στον τρόμο του θανάτου θα πεθάνουμε
Grace a toi Cher Alain
(Μαζί μου Αύριο, Γιόλα Αναγνωστοπούλου, 1979)

3. Γνωρίσαν τον Χρσιτό μέσα από την πείνα τους.
Στίχος εμπνευσμένος από ποίημα του Νίκου Τζονιχάκη.

Πληγωμένος ως τα κατάβαθα της τσέπης μου
γνώρισα τον Χριστό μέσα από την πείνα μου
(Νίκος Τζονιχάκης, 1975)

4. Δραπέτες των Λεωφόρων.
Αναφορά στο Exile in the Main Street, των Rolling Stones.

Καλλιτέχνης: Σιδηρόπουλος Παύλος
Άλμπουμ: Φλου
Συνθέτης: Σιδηρόπουλος Παύλος
Στιχουργός: Σιδηρόπουλος Παύλος
Είδος μουσικής: Έντεχνο
Θεματολογία: Ζωής
Έτος Κυκλοφορίας: 1978




















Το βιβλίο των ηρώων - Παύλος Σιδηρόπουλος


















Παύλος Σιδηρόπουλος • Το Βιβλίο Των Ηρώων • Ελλήσποντος 1989

Πώς γεννήθηκε το διάσημο τραγούδι
του Παύλου Σιδηρόπουλου «Στην Κ.»

Η ίδια έμαθε ότι το τραγούδι γράφτηκε για εκείνη στη
διάρκεια συνέντευξης εικοσιτέσσερα χρόνια μετά

Το τραγούδι του Παύλου Σιδηρόπουλου, «Στην Κ.», κυκλοφόρησε το 1979. Ένα από τα 10 τραγούδια του δίσκου ΦΛΟΥ, τον οποίο ο Σιδηρόπουλος συνηχογράφησε μαζί με τους Σπυριδούλα. Γράφει ο Γιώργος Λαμπίρης Σε πρόσφατη συνέντευξη που παραχώρησε στο newsbeast.gr ο μπασίστας, στενός συνεργάτης και φίλος του Σιδηρόπουλου, Αλέκος Αράπης, με τον οποίο ακολούθησαν κοινή πορεία 10 ετών στο συγκρότημα «Οι Απροσάρμοστοι», που διαδέχθηκε τους Σπυριδούλα, ανέφερε ότι ο ίδιος είχε γνωρίσει τη γυναίκα, στην οποία ο Παύλος αφιέρωνε το τραγούδι στα τέλη της δεκαετίας του ’70 (ολόκληρη τη συνέντευξη μπορείτε να τη διαβάσετε εδώ).sarapis15«Είναι γεγονός ότι την είχα γνωρίσει πριν από μερικά χρόνια. Το όνομά της δεν έχει καμία σχέση με το αρχικό γράμμα “Κ”. Το πραγματικό της όνομα έχει εντελώς διαφορετικό αρχικό γράμμα». «Ήταν ένας δυνατός έρωτας. Και σχεδόν αδύνατον να συνεχιστεί λόγω κοινωνικών συγκυριών. Εκείνη προερχόταν από πολύ πλούσια και ισχυρή οικογένεια. Και ίσως γι’ αυτό το λόγο ονόμασε το τραγούδι, “Στην Κ”. Ο Σιδηρόπουλος ήθελε να την προφυλάξει, διατηρώντας ταυτόχρονα την ανωνυμία της», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Αλέκος Αράπης. Η ίδια η Κ. στη μοναδική της ίσως συνέντευξη που είχε παραχωρήσει πριν από αρκετά χρόνια στο δημοσιογράφο, Μανώλη Νταλούκα, μιλούσε για την οικογένειά του, την οποία γνώρισε στο διάστημα της συναναστροφής της με τον Σιδηρόπουλο.

Έμαθε ότι το τραγούδι γράφτηκε για εκείνη στη διάρκεια της συνέντευξης

Παραδεχόταν πως για πρώτη φορά έμαθε ότι το τραγούδι γράφτηκε για εκείνη, κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης συνέντευξης το 2003. «Είμαστε όλοι μια μεγάλη παρέα. Και το σπίτι τους (στη Δροσοπούλου) ήταν τότε μια μεγάλη παρέα. Δεν νομίζω ότι με σύστησε κάπως όταν για πρώτη φορά συνάντησα τους γονείς του. Απλώς ήταν όλοι στο σπίτι. Μας ετοίμασαν, παραγγείλαμε μεζεδάκια. Ήταν απίστευτα άνετα για την εποχή. Ελλάδα του ’74. Δεν έμπαινες σε σπίτια έτσι… Το ’75 μπήκα στο Πολυτεχνείο. Η σχέση μας διήρκεσε έξι μήνες».

Η σχέση μετά από ένα χωρισμό

«Νομίζω ότι είχε επηρεαστεί συναισθηματικά από εμένα. Και εγώ… Μου άρεσε πάρα πολύ. Από την άλλη έβγαινα από μία σχέση πολύ οδυνηρή με τον Απόστολο και δεν ξέρω εάν ήμουν η πιο κατάλληλη σχέση για τον Παύλο εκείνη την περίοδο». «Ο Παύλος ήξερε ότι πάντοτε υπήρχε η σκιά του Απόστολου. Άλλωστε η σχέση μου με τον Παύλο ήταν αμέσως μετά το διαζύγιό μου με τον Απόστολο. Πάντοτε αισθανόταν την αγωνία, μήπως ξαναγυρίσω και τα ξαναβρούμε με τον Απόστολο».






















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.