22 Αυγ 2014

Ο Θεός Είναι η του Κόσμου Ζωοποιός Δύναμη. Είναι ΦΥΣΕΙ Αθάνατος.

Assunzione della Vergine (Botticini)

Ο Θεός Είναι η του Κόσμου 
Ζωοποιός Δύναμη. 
Είναι ΦΥΣΕΙ Αθάνατος. 
π. Ιωάννης Ρωμανίδης

Οι δυνάμεις και οι ενέργειες του Θεού στον κόσμο
ΔΕΝ είναι ΕΝΥΠΟΣΤΑΤΕΣ ουσίες όπως ενόμιζαν 
οι Έλληνες φιλόσοφοι και Γνωστικοίπου προσωποποιούν και θεοποιούν
τις κρυμμένες στην φύση ενέργειες του Θεού.

Η σύγχυση ενέργειας και ουσίας του Θεού

σημαίνει ότι ο κόσμος είτε με την μορφή
των ΑΡΧΕΤΥΠΩΝ υπάρχει στην ΟΥΣΙΑ του Θεού
είτε με υλική μορφή κατ' ουσίαν
είναι συνάναρχος και συναΐδιος με τον Θεό.

Το φιλοσοφικό δόγμα περί Θεού ως actus purus

οδηγεί η (διαζευτικό) στον ΠΑΝΘΕΪΣΜΟ
η στην απόλυτη ΔΙΑΡΧΙΑ.

Οι Πατέρες της Εκκλησίας λέγουν ότι

οι σχέσεις και οι ενέργειες του Θεού
δεν είναι έμμεσοι αλλά άμεσοι και πραγματικαί
ιδίως στην περίπτωση της Ενσαρκώσεως του Θεού Λόγου.

Εδώ δεν πρόκειται περί απλής σχέσεως του Θεού με τον κόσμο

αλλά περί ΥΠΟΣΤΑΤΙΚΗΣ ενώσεως...

Εάν στην φύση παρατηρείται σταθερότης

φυσικών φαινομένων σαν ένα είδος ΕΙΜΑΡΜΕΝΗΣ
οφείλεται στην σταθερή θέληση και πιστή ενέργεια του Θεού.

Ο Θεός ενεργεί όχι από ανάγκη και κατ' ουσίαν,

αλλά από ελεύθερη θέληση.

Ο Θεός ποιεί ΘΑΥΜΑΤΑ όχι με την εισβολή

του υπερφυσικού στον φυσικό κόσμο ή (διαζευτικό)
με την άρση των θεσπιθέντων Αιωνίων Νόμων
αλλά με την διακυβέρνηση των Πάντων
κατά την άκτιστη Αυτού ενέργεια
και όχι κατά την ουσίαν
χωρίς να δεσμεύεται από την ανάγκη.

Ο Θεός δεν προνοεί και δεν κτίζει με κτιστά μέσα.


Η ενέργεια του Θεού στον κόσμο είναι πραγματική

και άμεση. Ιωάν.5,17- Ματθ.6,26 και 10,29.

Η Θεία Πρόνοια κατά την Αγίαν Γραφή και τους Πατέρες

είναι αφ' ενός μεν ΑΚΤΙΣΤΟΣ και ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ
μέσα στον χρόνο ενέργεια του Θεού αφ' ετέρου ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ.

«Ο Πατέρας μου έως άρτι εργάζεται»


Η συντήρηση,σωτηρία και ανακαίνιση του κόσμου

είναι επέκταση της δημιουργικής ενέργειας του Θεού
που εν Χριστώ και εν Πνεύματι Αγίω τελειοποιεί τα ΠΑΝΤΑ.

Η δημιουργική ΠΡΟΝΟΙΑ όμως δεν είναι ταυτόσημη

με την σωστική του Θεού ενέργεια,
διότι αυτό θα εσήμαινε τον απόλυτο προορισμό,
δηλαδή την αυτόματη σωτηρία των πάντων
ή (διαζευτικό) σωτηρία μερικών και απώλεια των άλλων.

Ο Θεός είναι η του κόσμου ζωοποιός δύναμη.


Είναι ΦΥΣΕΙ Αθάνατος.


Η Κτίση ζεί με την μετοχή της δημιουργικής,

προνοητικής και ζωοποιού ενεργείας του Θεού
για τους Πατέρες μόνο ο Θεός είναι ζωοποιός
διότι είναι ΑΥΤΟΖΩΗ.

Επομένως τα λόγια του Ιησού Χριστού


«Εγώ ειμί η Ανάσταση και η Ζωή»,

«ο τρώγων μου το την σάρκα
και πίνων μου το αίμα έχει ζωήν αιώνιον
και εγώ αναστήσω αυτόν τη εσχάτη ημέρα»,
«ώσπερ γάρ ο πατήρ εγείρει τους νεκρούς
και ζωοποιεί, ούτω και ο υιός ούς θέλει ζωοποιεί»
έχουν μία σημασία μόνο ότι δηλαδή
ο Ιησούς Χριστός είναι Θεός.

Αν και ο χρόνος και εν γένει τα υλικά φαινόμενα

έχουν ΑΡΧΗ με την χάρη του Θεού
δύνανται να γίνουν εν χρόνω ΑΤΕΛΕΥΤΗΤΑ.

Μόνο ο ΘΕΟΣ είναι φύσει ΑΘΑΝΑΤΟΣ.


Τα κτίσματα γίνονται αθάνατα

όχι με την υπεράνω της ύλης
και του χρόνου άρσεως αυτών,
αλλά διά της χάριτι Θεού ΑΦΘΑΡΤΟΠΟΙΗΣΗΣ αυτών.

Το ότι η αθανασία των κτισμάτων

συνίσταται στην ανάσταση του κόσμου
και στην ΑΦΘΑΡΤΟΠΟΙΗΣΗ του χρόνου
μαρτυρείται από της μετά την Ανάσταση
πλήρους ανθρωπίνης φύσης του Ιησού Χριστού.

Ο Θεός «μετασχηματίσει το σώμα της ταπεινώσεως ημών,
εις το γενέσθαι σύμμορφον τω σώματι της δόξης αυτού» 
Απόστολος Παύλος Φιλιπ. 3,21.

Ιωάννης Ρωμανίδης - Προπατορικό Αμάρτημα

ΠΗΓΗ/ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: «Από το Στιγμιαίο στο Άπειρο»




o-theos-einai-i-toy-kosmoy-zwopoios-dynami«S.Drekou»aenai


Συζήτηση επί του θέματος στο Facebook:
Sophia Siglitiki Drekou 4 Σεπτεμβρίου 2014 στις 9:02 μ.μ.

Virginia Firiki: Ας πορευόμαστε στη ζωή μας με τη χάρη Του Θεού με ανεπιτήδευτη καλοσύνη και ανυστερόβουλη αγάπη...για όλους!!!Καλό βράδυ!!! 4 Σεπτεμβρίου 2014 στις 11:01 μ.μ. στις 11:01 μ.μ.

Katerina Xristodoulou: ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ ΜΑΣ ΑΔΕΛΦΟΥΛΑ ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ.!!!!!!!! Η ΧΑΡΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΧΑΡΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΚΑΡΔΙΑΣ ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕΝ ΚΑΙ ΕΙΣ ΑΝΩΤΕΡΑ ΠΑΝΤΑ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ........Α Μ Η Ν.........ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΟΛΟΘΕΡΜΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΣΟΥ, ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ ΜΑΣ ΑΔΕΛΦΟΥΛΑ ΣΟΦΙΑ ...... ΗΤΑΝ ΜΙΑ ΠΑΝΕΜΟΡΦΗ ΕΚΠΛΗΞΗ , ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΣΟΥ ΑΥΤΟ .......ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟ ΞΗΜΕΡΩΜΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥ ΑΔΕΛΦΟΥΣ.......!!!!!!!!!!!!!!!!! 4 Σεπτεμβρίου 2014 στις 11:01 μ.μ.

ιφιγένεια γεωργιάδου: Εάν στην φύση παρατηρείται σταθερότης φυσικών φαινομένων σαν ένα είδος ΕΙΜΑΡΜΕΝΗΣ οφείλεται στην σταθερή θέληση και πιστή ενέργεια του Θεού.>>> Sophia εξαιρετικά βαθύς στοχαστής με λόγο ειλικρινή και άμεσο χειρίζεται λεπτές έννοιες στηριζόμενος στον πατερικό στοχασμό!!! 5 Σεπτεμβρίου 2014 στις 12:40 π.μ. 

Sophia Siglitiki Drekou: ιφιγένεια αγάπη μου, μας ήρθες !!!! Σ' ευχαριστούμε ιδιαιτέρως για τον αγαπημένο μας αείμνηστο Δάσκαλο π.Ιωάννη Ρωμανίδη!! Θέλουμε κι άλλα αποσπάσματα να μας γράψεις!!!!!! 5 Σεπτεμβρίου 2014 στις 4:33 π.μ.

Pres Nota Katras: Ιφιγένεια, ο συγχωρεμένος ο πατήρ Ηλίας μου εκμυστηρεύθει το εξής: Έτυχε να συναντήσει τον Πατέρα Ρωμανίδη το έτος που αποφοίτησε από το Λύκειον, και του εκμυστειρευτηκε ότι ήθελε να σπουδάσει ΘΕΟΛΟΓΙΑ και να γινει ιερεύς. Οπότε ο Πατέρας Ιωάννης του απάντησε, ''Αν θέλεις να γίνεις Θεολόγος και ιερεύς, σε παροτρύνω να πας στην Ελλάδα, την πηγή της Ορθοδοξίας.'' Ούτως και έπραξε. Ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης υπήρξε ενας από τους καθηγητάς του. 5 Σεπτεμβρίου 2014 στις 10:46 π.μ.


Αν και ο χρόνος και εν γένει τα υλικά φαινόμενα έχουν ΑΡΧΗ με την χάρη του Θεού δύνανται να γίνουν εν χρόνω ΑΤΕΛΕΥΤΗΤΑ. Μόνο ο ΘΕΟΣ είναι φύσει ΑΘΑΝΑΤΟΣ.

ιφιγένεια γεωργιάδου Ο Θεός ποιεί ΘΑΥΜΑΤΑ όχι με την εισβολή του υπερφυσικού στον φυσικό κόσμο ή (διαζευτικό)με την άρση των θεσπιθέντων Αιωνίων Νόμων αλλά με την διακυβέρνηση των Πάντων κατά την άκτιστη Αυτού ενέργεια και όχι κατά την ουσίαν χωρίς να δεσμεύεται από την ανάγκη.καθ.Ιωάννης Ρωμανίδης. 30 Σεπτεμβρίου 2014 στις 12:33 μ.μ.

Spyros Skamnelos: Θα ήθελα κάποιες διευκρινήσεις επ' αυτού: Ξέρουμε από την Π.Δ. ότι ο Κύριος Σαβαώθ έσχισε δια του Μωυσέως την Ερυθρά Θάλασσα. Επρόκειτο για μία ακόμα περίπτωση της "διακυβερνήσεως των Πάντων" κατά την άκτιστη Αυτού ενέργεια, ή επρόκειτο για κάτι ιδιαιτέρως έκτακτο; 30 Σεπτεμβρίου 2014 στις 6:01 μ.μ.

Γιώργης Κοτιναίος: Πραγματικά καταπληκτικό και σε συνάφεια με τον Άγ. Νικόλαο Βελιμίροβιτς περί μη-υπάρξεως φυσικού νόμου. 30 Σεπτεμβρίου 2014 στις 7:16 μ.μ.

ιφιγένεια γεωργιάδου: Spyros χωρίς να είμαι θεολόγος
σαν μικρή συνεισφορά στην απορία σου
...Ο Θεός ποιεί ΘΑΥΜΑΤΑ όχι με την εισβολή
του υπερφυσικού στον φυσικό κόσμο ή (διαζευτικό)
με την άρση των θεσπιθέντων Αιωνίων Νόμων
αλλά με την διακυβέρνηση των Πάντων
κατά την άκτιστη Αυτού ενέργεια
και όχι κατά την ουσίαν χωρίς να δεσμεύεται από την ανάγκη. 
καθ. Ιωάννης Ρωμανίδης 30 Σεπτεμβρίου 2014 στις 9:46 μ.μ.

Spyros Skamnelos: Kυβερνά τα πάντα ο Θεός διά των ακτίστων ενεργειών Του. Καμία αντίρρηση. Κυβερνά λοιπόν και τις τροχιές των ουρανίων σωμάτων. Δια των ακτίστων ενεργειών του Θεού λοιπόν ανατέλλει κάθε πρωί ο ήλιος την καθορισμένη ώρα του από την ανατολή και δύει ξανά την καθορισμένη ώρα του στη δύση. Σωστά; Σωστά! Αν λοιπόν κάποια μέρα ο ήλιος σταθεί στον ουρανό και δε δύσει την καθορισμένη ώρα του, επειδή πρέπει ο Ιησούς του Ναυή να νικήσει τους εχθρούς του Ισραήλ, ουδέν έκτακτο, ουδέ αξιομνημόνευτο συνέβη. Δια των ακτίστων ενεργειών του Θεού δύει ο ήλιος την καθορισμένη ώρα του, δια των ακτίστων ενεργειών του Θεού στέκεται στον ουρανό κι αργεί να δύσει. Σωστά; 30 Σεπτεμβρίου 2014

ιφιγένεια γεωργιάδου: Spyros, μού αρέσει πολύ ο προβληματισμός σου ...ήλιος που στέκεται στον ουρανό αναφέρεται και στην Ιλιάδα του Ομήρου όταν οι Τρώες ζητήσαν αν θυμάμαι καλά από τον Απόλλωνα χρόνο για την ταφή των νεκρών τους... 30 Σεπτεμβρίου 2014 ·

ιφιγένεια γεωργιάδου: Spyros περιμένοντας κάποιο θεολόγο να ενισχύσει με τις γνώσεις του τον λόγο ένα κείμενο του Αγίου Νεκταρίου σχετικό με την δυναμική των θαυμάτων αναφέρει ότι: Το θαύμα ΠΛΗΡΟΥΤΑΙ εκτός και υπέρ άνω των φυσικών νόμων

Η ένσταση, κατά την οποία το θαύμα είναι αδύνατον
ως παραβιάζον νόμους μαθηματικούς,αιωνίους
και αμετάβλητους,είναι αβάσιμος.
Διότι στο θαύμα δεν πρόκειται για νόμους μαθηματικούς,
αιώνιους και απόλυτους,αλλά για νόμους
φυσικούς και ηθικούς,που έθεσε ο Θεός,
όταν ελεύθερα εδημιούργησε τον κόσμο.

Κανένα από τους σχετικούς και πρόσκαιρους
αυτούς φυσικούς και ηθικούς νόμους
δεν αναιρεί το θαύμα διότι τελείται
σε άλλη σφαίρα και για άλλη αιτία.

Το θαύμα είναι προϊόν άμεσης παρεμβάσεως
της πρώτης αιτίας που ενεργεί εκτός των δεύτερων αιτίων,
που δεν συνταράττει, αλλά και την συνδρομή τους
δεν χρειάζεται για να ενεργήσει.

Δεν παραβιάζεται λοιπόν κανένας νόμος από το ΘΑΥΜΑ
και ούτε παύει στιγμιαία να ενεργεί αυτός ο νόμος.

Το θαύμα ΠΛΗΡΟΥΤΑΙ εκτός και υπέρ άνω
των φυσικών νόμων διά της υπερτάτης
ενεργείας της θείας παντοδυναμίας.

Οι φυσικοί νόμοι εξακολουθούν την πορεία τους.
Παράγεται φαινόμενον που ούτε άρνηση 
ούτε συνέπεια είναι αυτών
αλλά απλώς προέρχεται από άλλη ΤΑΞΗ.

Άγιος Νεκτάριος ΧΡΙΣΤΟΛΟΓΙΑ 
30 Σεπτεμβρίου 2014 στις 10:46 μ.μ. ·

Spyros Skamnelos: Αυτό που λέγει εδώ ο Άγιος Νεκτάριος είναι ότι οι μαθηματικοί νόμοι είναι αιώνιοι, απόλυτοι και αμετάβλητοι, οι δε φυσικοί και ηθικοί είναι σχετικοί και πρόσκαιροι. Υπαινίσσεται, με άλλα λόγια, ότι οι μαθηματικοί νόμοι ενυπάρχουν αϊδίως εντός της θείας Διανοίας, άποψη που δε φαντάζομαι να συμμεριζόταν ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης. Έχω μάλιστα την εντύπωση ότι, στο συγκεκριμένο σημείο (προσωπική γνώμη εκφράζω) ο Άγιος Νεκτάριος ακολουθεί την πλατωνική περί Ιδεών διδασκαλία, εφόσον αφήνει να εννοηθεί πως ούτε ο Δημιουργός έχει εξουσία να παραβιάσει τους αιώνιους, απόλυτους και αμετάβλητους μαθηματικούς νόμους. Κατά τα λοιπά, τα υπό του Αγίου Νεκταρίου γραφόμενα απηχούν το χρυσοστόμιο "ὅπου γὰρ βούλεται Θεὸς, νικᾶται φύσεως τάξις", διατύπωση η οποία μας οδηγεί στο -ορθό, κατά τη γνώμη μου συμπέρασμα- ότι όντως υπάρχει φύσεως τάξις. Είναι ωστόσο προφανές ότι η ύπαρξη μιας φυσικής τάξεως είναι κάτι που ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης το αρνείται σαφώς... 30 Σεπτεμβρίου 2014 στις 11:18 μ.μ.

ιφιγένεια γεωργιάδου: όχι κατά την ουσίαν χωρίς να δεσμεύεται από την ανάγκη. >>> Spyros νομίζω ότι η διαφοροποίηση του π.Ρωμανίδη από την θέση του Αγίου Νεκταρίου εντοπίζεται σε αυτή την επέκταση των συλλογισμών του, όπου προσπαθεί να διαφοροποιήσει την ουσία του Θεού από την φυσική διάταξη των γεγονότων όπου η παράμετρος χρόνος καθορίζει κατά την γνώμη μου την λειτουργία της ανάγκης. 30 Σεπτεμβρίου 2014 στις 11:45 μ.μ.

Γιώργης Κοτιναίος: Είναι διαφορετικά πράγματα ο φυσικός νόμος από την τάξη. 30 Σεπτεμβρίου 2014 στις 11:36 μ.μ. ·

Spyros Skamnelos: Ότι στις 21/3 και στις 21/9 έχουμε ισημερία είναι προφανώς φυσική τάξη. Αυτή η φυσική τάξη δεν οφείλεται σε κάποιους φυσικούς νόμους; Νοείται αυτή η φυσική τάξη χωρίς τους αντίστοιχους φυσικούς νόμους; 30 Σεπτεμβρίου 2014 στις 11:39 μ.μ.

ιφιγένεια γεωργιάδου: Spyros εύλογος ο προβληματισμός σου. η επιστημονική προσέγγιση στη διατύπωση των φυσικών νόμων στηρίζεται πρωταρχικά στην παρατήρηση του φαινομένου ...η νοητική υπέρβαση των γεγονότων μετατρέπεται σε θεωρία ...που περιμένει με την σειρά της επιβεβαίωση ...η... ανατροπή από τα γεγονότα... 30 Σεπτεμβρίου 2014 στις 11:45 μ.μ. ·

ιφιγένεια γεωργιάδου, ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!!! Πρώτη δημοσίευση δια χειρός της αγαπημένης μας Ιφιγένειας, από το βιβλίο του αειμνήστου Ιωάννη Ρωμανίδη - «Προπατορικό Αμάρτημα». «Ο Θεός Είναι η του Κόσμου Ζωοποιός Δύναμη. Είναι ΦΥΣΕΙ Αθάνατος.» (ifigeneia-georgiadou-math.blogspot.gr)

ΠΗΓΗ-ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: «Από το Στιγμιαίο στο Άπειρο: Έρευνα, Μελέτη, Ποίηση»

Θεολογία, Επιστήμη, Λογοτεχνία 6 Σεπτεμβρίου 2014
Σοφία Ντρέκου 4 Σεπτεμβρίου 2014 στις 8:20 μ.μ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.