30 Ιουλ 2014

0501 Αισθάνομαι δέος για τα μαθηματικά, είναι κορυφαίο μυστήριο για μένα...!!



«Εν μία τριάδι μία είναι η θεότητα»
Σουϊδας για τον Ερμή τον Τρισμέγιστο.

«Το πάν και τα πάντα τοις τρισίν ώρισται»
Αριστοτέλης Περί Ουρανού α, 10-15.

«Τριχθά δε πάντα δέδασθαι» 
Όμηρος Ιλ. Ραψ Ο, στ 189

«ΟΜΗΡΟΣ ο στρατηγός του Ιωνικού 
φιλοσοφικού στρατοπέδου»
Πλάτων Θεαίτητος 152 e.



Ο Πρόκλος στα σχόλια στον Ησίοδο:

Σύμφωνα με τους παλαιότερους σχολιαστές των

 ΟΜΗΡΙΚΩΝ ΕΠΩΝ 
οι πρώτοι ονοματοθέτες παρήγαγαν το όνομα των ΜΟΥΣΩΝ από το ρήμα

 μω(μώσθαι) που σημαίνει ζητώ(ζητείν):
 αναζητώ και ανευρίσκω τη γνώση 

εξ αγχίνοιας

(έξυπνος ευφυής ομηρικό από το αγχι-πλησίον κοντά και το νούς).

Την επινοητική και εφευρετική γνωστική διαδικασία επιβεβαιώνει 

η ησιόδεια εκδοχή της γέννησης τους από την κατ'επανάληψη μυστική συνεύρεση 

του Διός(συμβόλου του νού) με την Μνημοσύνη (η μνήμη).

Διάλογοι:




Vaia ηρωϊκός και μάχιμος... 



Δεν είναι ο Brad Pit. Είναι ο Αχιλλέας 

στο έργο του τρωικού πολέμου... 


ιφιγένεια, μάχιμος !!!!! 



ιφιγένεια, με προβληματίζει ο συνδυασμός Brad Pitt-τρισμέγιστου 

με τις σχετικές περί τριάδος ρήσεις !!

 ...αλλά ο εν λόγω πάει με όλα 


Vaia, εντυπωσιασμένη από την Ιλιάδα 

και τον στίχο του Ομήρου

 αναζήτησα φωτογραφίες από την ταινία... 


άριστη επιλογή !!!!!!!!!!!! 


Τα μαθηματικά έχουν τη δυνατότητα 
να ρίξουν φως στο πέπλο μυστηρίου 
που καλύπτει τη δημιουργία των ομηρικών επών.

 Το επισημαίνουν δύο Μεξικανοί ερευνητές,
 ο μαθηματικός Ricardo Mansilla 
και ο κλασικός φιλόλογος Edward Bush Malabehar,
 σε μια μελέτη όπου χρησιμοποιούν 
μαθηματικές μεθόδους
 για να συγκρίνουν μεγάλα έργα 
της αρχαίας ελληνικής
 και λατινικής ποίησης αναλύοντας 

το ρυθμικό τους «περιεχόμενο»
 σε εναλλαγές μακρών και βραχέων συλλαβών. 

Vaia, ελπίζω τώρα να είσαι 
λιγότερο επιφυλακτική 
με την επιστήμη μου... 



αναλύοντας τους πρώτους εκατό στίχους
 από τέσσερα αρχαία ελληνικά
 και τέσσερα λατινικά ποιήματα 
που συνετέθησαν στην αρχαιότερη μορφή
 του μετρικού συστήματος, 

το δακτυλικό εξάμετρο.

Στο μέτρο αυτό ο κάθε στίχος 

έχει έξι μέτρα ή πόδες, 

που είναι κατά βάση 

δάκτυλοι, 
αποτελούνται δηλαδή από μία μακρά 
και δύο βραχείες συλλαβές. 

Τους δάκτυλους, που πάντα αριθμητικά υπερτερούν, 
μπορεί να αντικαταστήσουν 

οι σπονδείοι,
 όπου και οι δύο συλλαβές είναι μακρές.

 Στο τέλος κάθε εξάμετρου, 

ο πόδας είναι κατά κανόνα συντομότερος. 

Η περίφημη «τομή», 
η παύση που βρισκόταν συνήθως 
στο ενδιάμεσο του στίχου,
 έδινε επίσης σημαντικές ρυθμικές
 και νοηματικές δυνατότητες.

Όλα αυτά επέτρεψαν στους δύο ερευνητές
 να μεταφράσουν τους στίχους 
που μελέτησαν σε ένα αλφάβητο με τρία σύμβολα, 

«0» για κάθε μακρά συλλαβή, 
«1» για κάθε βραχεία, 
«2» για την τομή.

Τα ελληνικά έργα που επέλεξαν
 ήταν η Ιλιάδα και η Οδύσσεια

 (που θεωρείται ότι συνετέθησαν ως έπη τον 8ο αι. π.Χ.), 

το «Έργα και Ημέρες» του Ησίοδου (8ος-7ος αι. π.Χ.) 

και τα «Ειδύλλια» του Θεόκριτου (3ος αι. π.Χ.).

 Από τη λατινική ποίηση, 

επέλεξαν την «Αινειάδα» και τα «Γεωργικά» του Βιργίλιου (1ος αι. π.Χ.), 

τις «Μεταμορφώσεις» του Οβίδιου (43 π.Χ. - 17 μ.Χ.) 

και το «Περί φύσεως πραγμάτων» του Λουκρήτιου (1ος αι. π.Χ.).

Πάνω στις σειρές των συμβόλων, 
οι Mansilla και Bush υπολόγισαν ποσότητες

 όπως η «συνάρτηση αμοιβαίας πληροφορίας» 
που ανιχνεύει τη λεγόμενη
 μνήμη μακράς κλίμακος για όλα τα σύμβολα, 
αλλά και μερικές συναρτήσεις
 που αφορούν συγκεκριμένα σύμβολα 

(π.χ. μόνο μακρές συλλαβές και τομές). 

Στη συνέχεια, εφάρμοσαν ανάλυση Fourier 
για να ανιχνεύσουν τις περιοδικότητες
 αυτών των συναρτήσεων. www.tanea.gr 


ιφιγένεια, το αντίθετο μάλιστα !! 
αισθάνομαι δέος για τα μαθηματικά, 
ειναι κορυφαίο μυστήριο για μένα !!
...εξάλλου και ο Πλάτωνας δεν επέτρεπε 
κάποιος αγεωμέτρητος
 να μπει στην Ακαδημία του

 (αγεωμέτρητος μηδείς εισιτω)...!!!! 


και λόγω Brad-Αχιλλέα 
μας αφιερώνω το soundtrack 

της Τροίας... 

  1. The official music video to "Remember" from the Troysoundtrack, performed by Josh Groban.






Vaia, τι όμορφο ευχαριστώ !!! 



Gorgia, ταξειδεμένη στο γαλάζιο της θάλασσας 
καλώς ήρθες στην όμορφη πόλη 

της Αθήνας!!! 


Οι 10 ομορφότεροι άνδρες και μαθηματικά

Τους μέτρησαν με τον «χρυσό αριθμό Φ» 

 και βρήκαν πως 

ο Τζορτζ Κλούνεϊ είναι ο πιο ωραίος, 
ενώ 
β δεύτερος είναι ο Μπράντλεϊ Κούπερ 
και 
τρίτος ο Μπραντ Πιτ.

Τα χαρακτηριστικά του 56χρονου πλεόν Τζορτζ
 βρέθηκαν να είναι κατά 91,86% συμβατά 

με τον ελληνικό «χρυσό αριθμό Φ», την περίφημη «χρυσή τομή», 
ο οποίος για χιλιάδες χρόνια πιστεύεται 

ότι κρατά τη μυστική φόρμουλα της τελειότητας.

Ο «Χρυσός Αριθμός Φ» είναι μία μαθηματική εξίσωση, 
την οποία επινόησαν οι αρχαίοι Έλληνες 
σε μία προσπάθεια να μετρήσουν την ομορφιά.




Τον αριθμό χρησιμοποίησε και ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι 
για να δημιουργήσει τον «Άνθρωπο του Βιτρούβιου»,
 ήτοι το τέλειο ανδρικό ανθρώπινο σώμα.

Με τη χρήση αυτής της θεωρίας, 
η τεχνολογία χαρτογράφησης βρήκε επίσης ότι

 ο Ράιαν Γκόσλινγκ έχει την τέλεια μύτη,
 ο Χάρι Στάιλς τα ομορφότερα μάτια και πηγούνι, 
ενώ ο Ντέιβιντ Μπέκαμ το πιο τέλεια σχηματισμένο πρόσωπο.

Ο Κλούνεϊ εξετάστηκε με τις τελευταίες τεχνικές χαρτογράφησης προσώπου 
από τον πλαστικό χειρουργό, Τζούλιαν ντε Σίλβα, 
με έδρα το Λονδίνο.

Τα μάτια, τα φρύδια, η μύτη, τα χείλη, το πηγούνι, η γνάθος
 και το σχήμα του προσώπου του μετρήθηκαν
 και βρέθηκαν πολύ κοντά στην ελληνική ιδέα της τελειότητας. 


Το Top 10 των ωραιότερων

1. Τζορτζ Κλούνεϊ 91.86%
2. Μπράντλεϊ Κούπερ 91.80%
3. Μπραντ Πιτ 90.51%
4 Χάρι Στάιλς 89.63%
5. Ντέιβιντ Μπέκαμ 88.96%
6. Γουίλ Σμιθ 88.88%
7. Ίντρις Έλμπα 87.93%
8. Ράιαν Γκόσλινγκ 87.48%
9. Ζάιν Μαλίκ 86.5%
10. Τζέιμι Φοξ 85.46%

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.