20 Μαρ 2015

ΣΤΑ ΑΘΩΝΙΚΑ ΚΑΡΑΒΙΑ: Γενναίες καταδύσεις στην ακύμαντη θάλασσα


ΣΤΑ ΑΘΩΝΙΚΑ ΚΑΡΑΒΙΑ: Γενναίες καταδύσεις στην ακύμαντη θάλασσα

…Πήγα (το 1973) στην Μονή Ιβήρων και διανυκτέρευσα. Την επομένη πήρα το καραβάκι από εκεί για Λαύρα. Περίπου είκοσι πέντε με τριάντα το πολύ άνθρωποι. Οι περισσότεροι κοσμικοί. Ελάχιστοι μοναχοί. Τι ωραίο! Αυτοί δεν ταξιδεύουν σ’ αυτόν τον κόσμο. Ούτε μέσα στο Όρος μετακινούνται χωρίς λόγο! Αυτοί ταξιδεύουν αλλού…


Μια μικρή παρεξήγηση και ανάβει ένας απίστευτος καυγάς. Τόσο αταίριαστο αυτό το πράγμα στο τοπίο της αγιορείτικης πραγματικότητος! Προσπαθούν κάποιοι να παρέμβουν επικαλούμενοι την λογική και την ιερότητα του τόπου. Η ένταση αυξάνει. Παίρνει την πρωτοβουλία ένας απλός χαριτωμένος μοναχός. Με απίστευτο χιούμορ εκτονώνει την κατάσταση. Αποδεικνύει ότι τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά απ’ όσο φανταζόμασταν όλοι. Οι απειλές μεταμορφώνονται σε συνολικά σπαρταριστά γέλια. Το καραβάκι πηδάει πιο πολύ από τα αστεία παρά από τα κύματα. Και αυτό αταίριαστο με το Όρος της κατανύξεως και των δακρύων.


Εμένα όμως η ματιά μου πέφτει σε δυο μοναχούς. Λειτουργεί πιο πολύ η όραση και η φαντασία μου παρά η ακοή μου. Θυσιάζω τα αστεία στην ανάγκη μου για κάτι βαθύ και άγνωστο. Ο ένας σαραντάρης, ο άλλος σαρανταπεντάρης με αρχόμενη λεύκανση στην γενειάδα του. Σαν να μην καταλαβαίνουν τίποτε. Η γλύκα της όψης τους κάτι το μοναδικό. Δεν τους ενοχλούσε ο καυγάς ούτε το γέλιο. Αλλά και δεν τους ακουμπούσαν. Δείχνουν να τα κατανοούν όλα ειρηνικά και αδιατάρακτα χωρίς να συμμετέχουν. Η ειρήνη του προσώπου τους «ὑπερειχε, ὅντως, πάντα νουν» (Φιλιπ. δ' 7).

Το ελεύθερο, αλλά όχι περιφερόμενο βλέμμα τους, σαγήνευε την καρδιά μου και συνάρπαζε τον νου μου. Η ακινησία του σώματος και η προσήλωσή τους, πρόδιδαν ανυπολόγιστη εσωτερική δύναμη, ασύλληπτη ησυχία, απροσμέτρητο βάθος. Με μάγευε η φυσικότητα της πνευματικής καταστάσεώς τους. Δεν είχαν καμμία σχέση με το καράβι και το φορτίο του και όμως ήταν τόσο γλυκείς στην έκφραση και φιλάνθρωποι στο ύφος. Το χέρι γοργά και σταθερά αγκάλιαζε τον έναν μετά τον άλλον τους κόμπους του κομποσχοινίου τους και μαρτυρούσε το απερίσπαστο της σκέψης, το γρήγορον του νοός και το αδιάλειπτον της ενώπιον της Θεού παραστάσεώς τους. Οι άνθρωποι λειτουργούσαν αλλού.


Αυτοί ήταν στραμμένοι προς το πέλαγος· εγώ προς το βουνό. Αυτοί προσδοκούσαν την χάρη και το έλεος του Θεού να έρθει στην καρδιά τους· εγώ πληροφορίες να ικανοποιήσω την περιέργεια του μυαλού μου. Ψηλά στο βουνό, ανάμεσα στις καστανιές, διέκρινα έναν ρωσικό τρούλο. Ρώτησα τον διπλανό μου, που σταυροκοπιόταν, τι ήταν. Μου απάντησε πως ειναι Ζηλωτές μοναχοί. Αυτοί δεν γελούν, δεν μιλούν. Σιωπούν και προσεύχονται. Γύρισαν το κουμπί της ακοής και της οράσεώς τους στις συχνότητες του άλλου κόσμου, που εγώ και αγνοώ και αρνούμαι να πλησιάσω. Ζήλεψα το μεγαλείο του ανθρώπου. Ντράπηκα την μικρότητά μου. Πόνεσα για την κενότητά μου. Όσο ξένοι ήταν αυτοί οι μοναχοί προς εμένα, άλλο τόσο ήμουν εγώ προς το πνεύμα και την ζωή τους.

Το καραβάκι έφθασε στον προορισμό του…»

[Νικολάου ιερομονάχου (τώρα, Μητροπολίτου Μεσογαίας):
«Άγιον Όρος· Το υψηλότερο σημείο της γης»,
μέρος β', κεφ. 4ο, σελ. 109–111,
εκδόσεις «Καστανιώτη», Μάρτιος 2000.]
ΤΟ ΕIΛΗΤΑΡΙΟΝ / ΣΤΑ ΑΘΩΝΙΚΑ ΚΑΡΑΒΙΑ

Διάλογοι:
π.Δαμιανός Σαράντης 12 Μαρτίου στις 12:00 π.μ. 

ΣΤΑ ΑΘΩΝΙΚΑ ΚΑΡΑΒΙΑ: «…Η ματιά μου πέφτει σε δυο μοναχούς. Λειτουργεί πιο πολύ η όραση και η φαντασία μου παρά η ακοή μου. Σαν να μην καταλαβαίνουν τίποτε. Η γλύκα της όψης τους κάτι το μοναδικό. Δείχνουν να τα κατανοούν όλα ειρηνικά και αδιατάρακτα χωρίς να συμμετέχουν. Η ειρήνη του προσώπου τους “ὑπερεῖχε, ὅντως, πάντα νοῦν” (Φιλιπ. δ' 7). Με μάγευε η φυσικότητα της πνευματικής καταστάσεώς τους. Δεν είχαν καμιά σχέση με το καράβι και το φορτίο του και όμως ήταν τόσο γλυκείς στην έκφραση και φιλάνθρωποι στο ύφος. Το χέρι γοργά και σταθερά αγκάλιαζε τον έναν μετά τον άλλον τους κόμπους του κομποσχοινίου τους και μαρτυρούσε το απερίσπαστο της σκέψης, το γρήγορον του νοός και το αδιάλειπτον της ενώπιον της Θεού παραστάσεώς τους. Οι άνθρωποι λειτουργούσαν αλλού...». ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ

Mixalis Sofos: ΓΙΑ ΝΑ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙΣ ΣΤΟ <<ΑΛΛΟΥ>>, ΠΡΕΠΕΙ ΤΟ <<ΕΔΩ>>ΝΑ ΕΧΕΙ ΒΑΛΙΤΣΕΣ ΑΔΕΙΕΣ! Χθες στις 12:52 π.μ.

Dimitri Mamoglou: ..πατερα μου οχι μονο ο βυθος της ψυχης σου, αλλα και η επιφανεια αυτης χρυσωμένη ως αλλη ακυμαντη θαλασσα αντανακλα ησυχως και με πυρετωδη δραση τις θειες μαρμαρυγες, οι οποιες διοχετευονται σε οποιους η ακαταστασια τους επληγωσε, θωπευοντας τους ευγενικώς, και ευεργετικώς ακρως θεραπευτικα π.Δαμιανός Σαράντης 7 ώρες ·

π.Δαμιανός Σαράντης: Τα λόγια σου, ένα στιλπνό ποίημα φίλε Dimitri. Θαυμάζω τις γενναίες καταδύσεις σου στην ακύμαντη θάλασσα του έμφιλου λόγου, που γεννά πάμπολλες ειλικρινές ευχαριστίες. Εσύ (και, μαζί σου, επίτρεψέ μου να το πω, και η αγαπητή φίλη ιφιγένεια) έχετε χαρισματικές συλλήψεις και εκφράσεις που αγγίζουν ψυχές...  5 ώρες · 

Dimitri Mamoglou: πραγματικα προσκυνησα κ προσκυνω το μεγαλειο σου π.Δαμιανός Σαράντης!!!! Ευχεσθε στο αγιο θυσιαστηριο για ιφιγένεια γεωργιάδου και ημας!! 5 ώρες

ιφιγένεια γεωργιάδου π.Δαμιανός την ευλογία σου ....μένω άφωνη τι να πώ .... σε ευχαριστώ για τα θερμά σου λόγια...τονDimitri τον ευγνωμονώ για την ομορφιά της ψυχής του.. 5 ώρες · 

π.Δαμιανός Σαράντης: Εγώ, πάλι, τον ευγνωμονώ για την «ομορφιά της εξέτασής του»! Από τότε που τον επισκέφθηκα, η καρδιά μου παραμένει αρράγιστη! Να είσαι καλά, ιφιγένεια, ψυχή του Θεού! Να είστε καλά και οι δύο!... 5 ώρες · 

Dimitri Mamoglou: Εσύ να είσαι καλα αστερι του Θεου μας π.Δαμιανός Σαράντης!!!!! 5 ώρες 

ιφιγένεια γεωργιάδου: π.Δαμιανός εύχομαι ολόθερμα να είσαι πάντα υγιής πάντα χαρούμενος και ευτυχισμένος ...με την ευλογία και την προστασία της αγαπημένης μας Κυρίας Θεοτόκου!!!! 5 ώρες · 

π.Δαμιανός Σαράντης: Ευχαριστώ! Κι εσείς να είστε καλά και όλος ο κόσμος με την χάρη και τη δύναμη του Χριστού! Την έχουμε όλοι ανάγκη, κάθε ώρα και στιγμή!!... 5 ώρες 

Dimitri Mamoglou: Οσον αφορα για τις θεραπειες των καρδιων.. "αλλονων παπαδων Ευαγγελιο" εστι αληθως ειπειν π.Δαμιανός Σαράντης και ιφιγένεια γεωργιάδου . Ετσι δεν ειναι;;; Νομιζω ναι.. & τους βλεπω μπροστα μου τωρα δα tagged 5 ώρες 

π.Δαμιανός Σαράντης: Ο ένας έχει ανάγκη τον άλλον, σε μία θαυμαστή ενότητα αγάπης που διοχετεύει στις καρδιές και τα φρονήματά μας το Πνεύμα του Θεού... 5 ώρες · 

Sophia Drekou: Καλέ κι εμένα με ξεχάσατε;; π.Δαμιανός,ιφιγένεια, Dimitri.... Κύριε ελέησον!! Δεν θα σας ξαναμιλήσω και ιδιαιτέρως σε σένα π.Δαμιανέ!!!!!!! 4 ώρες · 

ιφιγένεια γεωργιάδου: Sophia καρδούλα μου να μιλάς ........να συμμερίζεσαι με χαρά την ευλογία που στέλνει η αγάπη και η ευγένεια ψυχής που αποπνέει η δημοσίευση αυτή. 4 ώρες · 

Sophia Drekou: Αχ ιφιγένεια, το ξέρεις καλά εσύ πόσο σας αγαπώ όλους και τι χαρά παίρνω που σας βλέπω εδώ μαζεμένους. 4 ώρες · 

π.Δαμιανός Σαράντης: Δείτε στον ALPHA τώρα την εκπομπή για το κρίσιμο θέμα των μεταναστών. Θεωρώ ότι αυτή η υπουργός είναι φανερά στον κόσμο της! Και δεν πολιτικολογώ!... 4 ώρες · 

π.Δαμιανός Σαράντης: Η Αθήνα θα βράσει στον χυλό της μεταναστίλας!! Αλλά και όλη η Ελλάδα... 4 ώρες · 

ιφιγένεια γεωργιάδου: π.Δαμιανός, γίνεται μία επίμονη και έντονη πολιτική διαβούλευση στην commision για την διαμόρφωση του πλαισίου της συνθήκης Δουβλίνου 2 πρωτοστατούντος του επιτρόπου Δ.Αβραμόπουλου που είναι επιφορτισμένος με τον φάκελλο του μεταναστευτικού. 4 ώρες 

π.Δαμιανός Σαράντης: Μέχρι να περατωθούν αυτές οι αναγκαίες διαβουλεύσεις, φρονώ (και δεν μελλοντολογώ) ότι θα έρθουμε σε δύσκολη θέση σαν κοινωνία (εάν δεν έχουμε έρθει ήδη. Βλ. οδυνηρό παράδειγμα Μυρτώς κ.α.). Ο Θεός, να φυλάει! 4 ώρες ·

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.