Ιφιγένεια Γεωργιάδου
Η αποδοχή ότι η κάθε
«αἵρεση ἀποτελεῖ χωροχρονικό μόρφωμα,
ἐπιλογή καί δημιούργημα
μέ μιά ἀμφίδρομη ἱστορική ἀσυνέχεια»,
αποτελεί ένα πεδίο έρευνας και μελέτης
όλων των διδακτικών τάσεων που αναδεικνύονται
κατά καιρούς ως μία σημαντική και αποφασιστική
πρόκληση για το σώμα της εκκλησίας
να αναγνωρίσει κάποιες ελλείψεις κυρίως στην προσπάθεια
παρακολούθησης των εκφραστικών και υπαρκτικών αναζητήσεων
με διαφορετική φωνή και διάλεκτο από την γνώριμα και αναλλοίωτα
μεταδιδόμενη άκριτα, επαναλαμβανόμενη στα ίδια σχήματα και ήχους
απόμακρους και ενοχλητικούς στον βαθμό
που η αντιληπτική ικανότητα δυσκολεύεται να αποδεχτεί.
Ίσως η στοχαστική μελέτη των χωροχρονικών μορφωμάτων
συμβάλλει στην διαδικασία της συν-χώρησης
μέσω της αγαπητικής κατανόησης
στην περίπτωση που υπάρχει η δυναμική
και η θέληση να αποποιηθούμε
τους χωροχρονικούς εγκλωβισμούς
της αντίστασης και της επιβολής.
Η ιστορική ασυνέχεια είναι αμφίδρομη
προς την κατεύθυνση της σθεναρής απώθησης
όσων νομίζω ότι διαφέρουν
από ότι νομίζω πως έχω κατανοήσει.
πηγή: IFIGENEIA GEORGIADES είπε...
Παύσον τα σχίσματα των εκκλησιών
σβέσον τα φρυάγματα των εθνών
τας των αιρέσεων επαναστάσεις ταχέως
κατάλυσον τη δυνάμει του Αγίου σου Πνεύματος.
Πάντας ημάς πρόσδεξαι εις την βασιλείαν σου
υιούς φωτός και υιούς ημέρας αναδείξας
Την σήν ειρήνην και την σήν αγάπην χάρισαι ημίν
Κύριε ο Θεός ημών Πάντα γαρ απέδωκας ημίν
Μέγας Βασίλειος
Τὸ μυστήριο τῆς Ἐκκλησίας
καὶ τὸ φαινόμενο τῶν αἱρέσεων
Λέκτωρ Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ.
Πρωτοπρεσβύτερος Βασίλειος Α. Γεωργόπουλος
Ἡ παρουσία τῶν αἱρέσων ἀποτελεῖ ἕνα φαινόμενο τό ὁποῖο εἶναι παρόν ἀπό τόν πρῶτο ἱστορικό βηματισμό τῆς Ἐκκλησίας στήν πορεία της γιά τόν Εὐαγγελισμό τοῦ κόσμου. Εἶναι ἕνα φαινόμενο πού ἤδη ἀπό τά ἀποστολικά χρόνια θεωρεῖται ὡς μία ἔκφραση τοῦ μυστηρίου τῆς ἀνομίας (Β' Θεσ. 2, 7).
ΕΠΙΣΤΗΜΗ. 17 Απριλίου στις 4:49 μ.μ.
Γιατί οι άθεοι δε μπορούν να λύσουν
πολυωνυμικές εξισώσεις βαθμού μεγαλύτερου του 1;
...Επειδή δεν πιστεύουν σε ανώτερες δυνάμεις.
Ιφιγένεια Γεωργιάδου: Ένας μαθηματικός κι ένας μηχανικός πηγαίνουν σε ένα συνέδριο φυσικής. Το θέμα ήταν οι χώροι 9 διαστάσεων… Καθ’ όλη τη διάρκεια του συνεδρίου, ο μαθηματικός ακούει με μεγάλο ενδιαφέρον και συμμετέχει, ενώ ο μηχανικός δεν καταλαβαίνει τίποτα, έχει πονοκέφαλο και περιμένει πότε θα τελειώσει για να σηκωθεί να φύγει. Τελειώνει κάποια στιγμή το συνέδριο και ρωτάει ο μηχανικός το μαθηματικό:
– Μα καλά, πώς καταλάβαινες αυτά που έλεγαν; Εγώ δεν καταλάβαινα τίποτα!
– Απλά φαντάστηκα το χώρο!
– Πως γίνεται να φανταστείς έναν 9-διαστατο χώρο;;;
– Στην αρχή φαντάστηκα ένα ν-διάστατο χώρο και μετά έθεσα ν=9…
Aggelos Aslanidis Σε πόσες διαστάσεις λειτουργεί η σκέψη σου, Ιφιγένεια, για να δημιουργείς αυτούς τους ωραίους υπερβατικούς διαλογισμούς. 18 Απριλίου στις 10:23 π.μ.
Δημοσιεύσεις για Μαθηματικά στο Λίγη Επιστήμη να γουστάρουμε
στο άρθρο 6 της ενότητος
ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ με τον Υπόλοιπο Χριστιανικό Κόσμο
εν Κολυμπαριω Κρήτης
και
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΌ ΠΟΊΗΣΕ τους καταδικασθέντες αιρετικούς
Νεφέλες Ιερών Κανόνων θεσπισμενων εν Αγίω Πνεύματι,
από χορεία ΑΓΙΩΝ ΘΕΟΦΟΡΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ
Γιατί οι άθεοι δε μπορούν να λύσουν
πολυωνυμικές εξισώσεις βαθμού μεγαλύτερου του 1;
...Επειδή δεν πιστεύουν σε ανώτερες δυνάμεις.
Ιφιγένεια Γεωργιάδου: Ένας μαθηματικός κι ένας μηχανικός πηγαίνουν σε ένα συνέδριο φυσικής. Το θέμα ήταν οι χώροι 9 διαστάσεων… Καθ’ όλη τη διάρκεια του συνεδρίου, ο μαθηματικός ακούει με μεγάλο ενδιαφέρον και συμμετέχει, ενώ ο μηχανικός δεν καταλαβαίνει τίποτα, έχει πονοκέφαλο και περιμένει πότε θα τελειώσει για να σηκωθεί να φύγει. Τελειώνει κάποια στιγμή το συνέδριο και ρωτάει ο μηχανικός το μαθηματικό:
– Μα καλά, πώς καταλάβαινες αυτά που έλεγαν; Εγώ δεν καταλάβαινα τίποτα!
– Απλά φαντάστηκα το χώρο!
– Πως γίνεται να φανταστείς έναν 9-διαστατο χώρο;;;
– Στην αρχή φαντάστηκα ένα ν-διάστατο χώρο και μετά έθεσα ν=9…
Aggelos Aslanidis Σε πόσες διαστάσεις λειτουργεί η σκέψη σου, Ιφιγένεια, για να δημιουργείς αυτούς τους ωραίους υπερβατικούς διαλογισμούς. 18 Απριλίου στις 10:23 π.μ.
Δημοσιεύσεις για Μαθηματικά στο Λίγη Επιστήμη να γουστάρουμε
στο άρθρο 6 της ενότητος
ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ με τον Υπόλοιπο Χριστιανικό Κόσμο
εν Κολυμπαριω Κρήτης
και
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΌ ΠΟΊΗΣΕ τους καταδικασθέντες αιρετικούς
Νεφέλες Ιερών Κανόνων θεσπισμενων εν Αγίω Πνεύματι,
από χορεία ΑΓΙΩΝ ΘΕΟΦΟΡΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ
σε 9 ολόκληρες Οικουμενικές Σύνοδους
περί ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΩΝ με αιρετικούς,
και διακήρυξη (ΓΥΜΝΗ τη Κεφαλή) της ΔΥΣΩΔΕΣΤΕΡΑΣ των όλων
ΠΑΝΑΙΡΕΣΗΣ του Οικουμενισμού (κατά Άγιο Ιουστινο Πόποβιτς 1974)
εν ΚΟΛΥΜΠΑΡΙΩ Κρήτης 16-6-2016,
οι ιεράρχες
περί ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΩΝ με αιρετικούς,
και διακήρυξη (ΓΥΜΝΗ τη Κεφαλή) της ΔΥΣΩΔΕΣΤΕΡΑΣ των όλων
ΠΑΝΑΙΡΕΣΗΣ του Οικουμενισμού (κατά Άγιο Ιουστινο Πόποβιτς 1974)
εν ΚΟΛΥΜΠΑΡΙΩ Κρήτης 16-6-2016,
οι ιεράρχες
το αμιγώς ΙΕΡΟΚΑΝΙΚΟ και ΟΡΘΟΔΟΞΟ βήμα της εντολοδόχου
ΙΕΡΑΣ Παραδόσεως, που ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΙ τον κάθε Πιστό
ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΣΗΣ της Πίστεως να κάνει ...
Την ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ και διακοπή εκκλησιαστικής κοινωνίας.
Ως τέκνα Ουν φωτός αλήθειας, ΦΕΥΓΕΤΕ τον μερισμον της ενότητος
και τας ΚΑΚΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ των ΑΙΡΕΣΙΩΤΩΝ , εξ ων ΜΟΛΥΣΜΟΣ
εξήλθεν εις πάσαν την Γην """"..""""
Ως τέκνα Ουν φωτός αλήθειας, ΦΕΥΓΕΤΕ τον μερισμον της ενότητος
και τας ΚΑΚΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ των ΑΙΡΕΣΙΩΤΩΝ , εξ ων ΜΟΛΥΣΜΟΣ
εξήλθεν εις πάσαν την Γην """"..""""
Ει τις ΟΥΚ ΑΦΙΣΤΑΤΑΙ του ΨΕΥΔΟΛΟΓΟΥ Κήρυκος
εις ΓΕΕΝΑΝ ΚΑΤΑΚΡΙΘΗΣΕΤΑΙ (Αγίου Ιγνατίου
Αντιοχείας προς Φιλιππησιους επιστολή 6 παρ.2)
Τί οὖν, φησίν, ὅταν πονηρός ᾖ, καί μή πειθώμεθα;
Πονηρός, πῶς λέγεις; εἰ μέν πίστεως ἕνεκεν,
φεῦγε αὐτόν καί παραίτησαι, μή μόνον ἂν
άνθρωπος η, αλλά καν άγγελος εξ ουρανού κατιων
(Αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου ομιλία
εις την προς Εβραίους ΕΠΕ 34, Κεφάλαιο 1)
Επιστολές του Παύλου: Διὸ ἐξέλθετε ἐκ μέσου αὐτῶν καὶ ἀφορίσθητε, λέγει Κύριος, καὶ ἀκαθάρτου μὴ ἅπτεσθε, κἀγὼ εἰσδέξομαι ὑμᾶς, καὶ ἔσομαι ὑμῖν εἰς πατέρα, και υμείς έσεσθέ μοι εις υιούς και θυγατέρας, λέγει Κύριος παντοκράτωρ (Β΄ Επιστολή προς Κορινθίους. 6, 17-18.)
(καθ υπόδειξιν της 8ης Οικουμενικής Συνόδου
εν Κωνσταντινουπόλει εν έτει 879 Μ.Χ)
οι εν λόγω Κανόνες του Ιερού Πηδαλίου συνταχθέντος εκ του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου ομιλούν περί ΚΑΘΑΙΡΕΣΗΣ και ΑΦΟΡΙΣΜΟΥ για τα ως άνω ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΑΜΑΡΤΗΜΑΤΑ και ΔΟΓΜΑΤΙΚΕΣ παρεκτροπές
(αναφέρω συνοπτικά:
οι εν λόγω Κανόνες του Ιερού Πηδαλίου συνταχθέντος εκ του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου ομιλούν περί ΚΑΘΑΙΡΕΣΗΣ και ΑΦΟΡΙΣΜΟΥ για τα ως άνω ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΑΜΑΡΤΗΜΑΤΑ και ΔΟΓΜΑΤΙΚΕΣ παρεκτροπές
(αναφέρω συνοπτικά:
Ι Αγίων Αποστόλων, ΙΑ Αγίων Αποστόλων,
ΜΕ Αγιων Αποστόλων,
ΞΕ Αγίων Αποστόλων,
ΟΑ Αγίων Αποστόλων,
ΣΤ Λαοδικείας Τοπ.Συνοδου,
Θ Λαοδικείας Τοπ.Συνοδου,
ΛΒ Λαοδικείας Τοπ.Συνοδου,
ΛΓ Λαοδικείας Τοπ.Συνοδου,
ΛΔ Λαοδικείας Τοπ.Συνοδου,
ΛΖ Λαοδικείας Τοπ.Συνοδου,
Θ Κανών Τιμοθέου Αλεξάνδρειας,
Κανών Β εν Αντιοχείας Τοπ.Συνοδου,
ΛΖ της εν Λαοδικείας Τοπ.Συνοδου,
Α της Δ ΟΙΚΟΥΜ.Συνοδου,
Β της Στ Οικουμ.Συνοδου,
Α της Ζ Οικουμ.Συνοδου)
H διδασκαλία του Αγίου Νεκταρίου περί Πίστεως και Διαλόγων
με τους ετεροδόξους - π. Γεώργιος Μούλτος (oodegr.com)
Πηγή: Σειρά αντιαιρετικών εκπομπών στο Ραδιόφωνο της Πειραϊκής Εκκλησίας. Πρώτη μετάδοση 9/11/2008. Ορθοδοξία και αίρεση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.