3 Μαρ 2021

Παίζει ο Μάτσης και τραγουδεί ο Αξέντης


ΤΑ ΡΟΔΑ ΤΗΣ ΑΥΓΗΣ (από το θεατρικό έργο)
....συγγραφέας Φαίδων Γεωργιάδης

Παίζει ο Μάτσης και τραγουδεί ο Αξέντης.
Ω σεις λουλούδια ανέγγιχτα,
της άνοιξης τα δροσερά στολίδια
ρουφήστε την αγάπην μου
αγγίστε τον καΰμό μου.

Πεταλουδίτσ’ αέρινη
δεχτήτε την ψυχήν μου
στα βελουδένια πέταλα
στο μυρωμέν’ ανθό σας.
Ω πρωτοφέγγητα βουνά
της λεφτεριάς αφάλι
βαστάτε τα σημάδια μου
κρατήσ’ τε την πνοήν μου.
Τα’ οπούθε η αγάπη μου διαβή
το δάκρυ της σπογγίστε
τσαί πήτε της καρδιάς της

Μέσα σου έν η αγάπη του
δικιά σου η πνοή του!

Ο Κυριάκος Μάτσης (23 Ιανουαρίου του 1926 - 19 Νοεμβρίου 1958) ήταν αγωνιστής, μέλος της ΕΟΚΑ κατά την περίοδο της Αγγλικής αποικιοκρατίας (με το ψευδώνυμο "Μιλτιάδης") και στοχαστής. Κατά την διάρκεια της διαμονής του στην Θεσσαλονίκη γνωρίστηκε με το Γρηγόρη Αυξεντίου (22 Φεβρουαρίου 1928 - Μονή Μαχαιρά, Λευκωσία, 3 Μαρτίου 1957) που υπηρετούσε στον ελληνικό στρατό σαν έφεδρος αξιωματικός. Στις 19 Νοεμβρίου 1958 περικυκλώθηκε το κρησφύγετό του στο Δίκωμο Πενταδάκτυλου, όπου βρισκόταν μαζί με δύο συναγωνιστές του και αρνήθηκε να παραδοθεί. Έτσι, ανατινάχθηκε από τις Βρετανικές δυνάμεις με αποτέλεσμα να βρει το θάνατο. Θάφτηκε στα "φυλακισμένα μνήματα" που τότε ήταν φυλακή, χωρίς να επιτραπεί στους συγγενείς του να παραλάβουν τη σωρό του.

Αφιέρωμα στον ήρωα Γρηγόρη Αυξεντίου που πολέμησε μόνος † https://www.sophia-ntrekou.gr/2019/03/Grigoris-Afxentiou.html


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.