31 Ιαν 2017

Θυσία ευπρόσδεκτη


«Hν πλήρης χάριτος και αληθείας 
ο Μονογενής Λόγος του Πατρός».

Άγιος Νεκτάριος - Ευαγγελική Ιστορία
Επιμέλεια Ιφιγένεια Γεωργιάδου

Το «αληθείας» το εκλαμβάνουμε αντί της θείας δόξας,
η του θείου φωτός διότι ο Θεός φώς είναι και αλήθεια.

Η χάρη και η αλήθεια είναι δηλωτικά του θείου χαρακτήρα, της θείας αυτού φύσης.
Ευρίσκονται οι λέξεις χάρη και αλήθεια σε αντιστοιχία με τις λέξεις ζωή και φώς. 
Η ζωή και το φώς μετά την ένσαρκη οικονομία του λόγου του Θεού
εκδηλώθηκαν σαν χάρη και αλήθεια.

Tο έργο της σωτηρίας του κόσμου έπρεπε να συντελεσθεί 
με την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος στους μαθητές και να διαιωνισθεί.

Η ενέργεια του Αγίου Πνεύματος έμελλε να αρχίσει 
μετά την διαλλαγή του Θεού προς τον άνθρωπο 
που γεννάται με την μεγάλη ιλαστήρια θυσία του Υιού του Θεού, 
διότι πριν από αυτήν το μεσότοιχον της έχθρας 
που διαχωρίζει τον άνθρωπο από τον Θεό 
είχε καταστήσει αδύνατη την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος. 

Αυτός είναι ο λόγος που ο Κύριος έλεγε προς τους μαθητές του
«αν μη απέλθω, ο παράκλητος ουκ ελεύσεται προς υμάς». 
Η του παρακλήτου επιφοίτηση είναι προφανές μαρτύριο 
της διαλλαγής του Θεού προς τον άνθρωπο.

Όταν ο Κύριος λέγει ότι «συμφέρει αυτούς ίνα απέλθη
«δηλαδή να προσφέρει τον εαυτό του 
ως Αρχιερέας στον Θεό και Πατέρα θυσία ευπρόσδεκτη, 
εννοεί την διαλλαγή του ανθρώπου με τον Θεό

και έτσι να καταστήσει δυνατή 
την επικοινωνία του Θεού προς τον άνθρωπο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.