ΠΕΡΙ ΟΥΡΑΝΙΑΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ
Αγίου Διονυσίου Αρεοπαγίτου
Κάθε φωτισμός θείος, ενώ από αγαθότητα κατευθύνεται
ποικιλότροπα σ' εκείνα που προνοούνται,
παραμένει ωστόσο ενιαίος και δεν είναι τούτο μόνο
επιπλέον ενοποιεί και όσα φωτίζονται από αυτόν.
Κάθε δώσιμο αγαθού και κάθε δώρο τέλειο
έρχεται από τα άνω,
κατεβαίνει από τον Πατέρα των φώτων.
Αλλά και κάθε προχώρηση της θεοφάνειας,
που ξεκινά από τον Πατέρα,φτάνοντας σ' εμάς
με αγαθή πρόθεση δοσμένη,
πάλι,σαν δύναμη ενοποιητική που είναι,
μας ξαναδίνει την απλότητα,
ανυψώνοντας μας και ξαναγυρίζοντας μας
στην ενότητα του Πατέρα,
που είναι ο συναγωγός,
και στην απλότητα την θεοποιητική.
Γιατί από αυτόν τα πάντα και σ' αυτόν πάλι.
ΑΓΙΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΑΡΕΟΠΑΓΙΤΟΥ:
ΠΕΡΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΟΥΡΑΝΙΑΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ
ιφιγένεια γεωργιάδου: Η «εικόνα» της αρχιτεκτονικής στη βυζαντινή τέχνη, η πρόσληψη και απόδοση του αρχιτεκτονικού χώρου, πραγματικού και συμβολικού, αποκαλύπτεται στη διεθνή έκθεση «Η Αρχιτεκτονική ως Εικόνα. Πρόσληψη και αναπαράσταση της αρχιτεκτονικής στη βυζαντινή τέχνη» 4 Οκτωβρίου 2014 στις 10:53 π.μ.
Sophia Drekou: Εκπληκτικό... εύγε ιφιγένεια! ΑΓΙΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΑΡΕΟΠΑΓΙΤΟΥ: ΠΕΡΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΟΥΡΑΝΙΑΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ 4 Οκτωβρίου 2014 στις 10:40 μ.μ.
ΣΥΝΟΨΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΣΕΙΣ
ΤΟΥ ΑΓΙΟΤΑΤΟΥ ΙΕΡΟΘΕΟΥ πρώτου Επισκόπου Αθηνών.
ΤΟΥ ΑΓΙΟΤΑΤΟΥ ΙΕΡΟΘΕΟΥ πρώτου Επισκόπου Αθηνών.
Η θεότητα του Ιησού, αιτία και πλήρωμα όλων,
που εξασφαλίζει τη συμφωνία των μερών προς το όλο,
και δεν είναι η ίδια ούτε μέρος ούτε όλο,
αλλά υπερέχει και ξεπερνά και το όλο και το μέρος,
επειδή περιλαμβάνει κάθε μέρος και όλο,
είναι τέλεια ανάμεσα στα ατελή
ως αρχή της τελείωσης
και είναι α-τελής μέσα στα τέλεια
ως πέρα και πριν από την τελειότητα.
Μορφή που μορφοποιεί μέσα στα άμορφα
ως αρχή της μορφής, άμορφη μέσα στις μορφές,
επειδή είναι πάνω από μορφή.
Είναι ουσία που επιβαίνει άχραντα σ' όλες τις ουσίες,
ουσία υπερούσια, έξω από κάθε ουσία,
που διαχωρίζει όλες τις αρχές και τις τάξεις
και που είναι πάνω από κάθε αρχή και τάξη.
Είναι μέτρο των όντων, αιώνας
και πάνω από τον αιώνα
πλήρης μέσα σε όσους έχουν έλλειψη,
στους πλήρεις υπερπλήρης,
ανείπωτη, άφθεγκτη, πάνω από το νού,
πάνω από την ζωή πάνω από την ουσία,
είναι με τρόπο υπερφυσικό
πάνω από την φύση
και υπερούσια πάνω από την ουσία.
Περί Θείων Ονομάτων»
...Περί μυστικής Θεολογίας
Τον έρωτα είτε θείον είτε αγγελικό
είτε νοερό είτε ψυχικό είτε φυσικό
λέμε τον εννοούμε ως δύναμη
που ενώνει και συγκρατεί τα υπέρτατα
τα κινεί με πρόνοια προς τα υποδεέστερα
ωθεί τα όμοια σε κοινωνική αλληλουχία
και τα κατώτερα τα επιστρέφει
στα καλύτερα και ανώτερα.
Άγιος Διονύσιος Αρεοπαγίτης
ιφιγένεια γεωργιάδου 17 Μαΐου 2016
Θεολογία, Επιστήμη, Λογοτεχνία 4 Οκτωβρίου 2014
ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ 4 Οκτωβρίου 2014
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.