Η Επιτύμβια σύνθεση Γ' αντιπροσωπεύει
μια ακόμη επιβλητική επιτύμβια
σύνθεση του ζωγράφου Γιάννη Μόραλη.
Μια κοπέλα γυμνή, νεκρή ή ετοιμοθάνατη,
είναι ξαπλωμένη στη στάση της Δανάης,
όπως την έχουν απεικονίσει
ζωγράφοι της Αναγέννησης,
όπως ο Τιτσιάνο.
Και εδώ ο αβαθής χώρος ορίζεται
από κάθετες και οριζόντιες.
Όλα τα στοιχεία της σύνθεσης
οργανώνονται σε γεωμετρικά σχήματα.
Το πλάσιμο ακολουθεί και πάλι
τη βυζαντινή συνταγή.
Σκούροι προπλασμοί, ανοίγματα και φώτα.
Κυριαρχούν τα καφετιά, οι σιένες, οι ώχρες, τα λευκά.
Κλασικό αίσθημα, συναισθηματική απόσταση
–δηλαδή ο ζωγράφος δεν εκφράζει τα συναισθήματά του–,
μνημειακότητα, σιωπή, νηφάλια θλίψη,
στοχασμός πάνω στον έρωτα και το θάνατο,
συνθέτουν το χαρακτήρα
ενός αυθεντικού αριστουργήματος. Μ. Λ.-Π.
http://www.snf.org/media/6402028/Booklet-Exhibition-YMoralis-CKapralos.pdf
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.