Η Ελλάς αψευδώς ανθρωπογοννεί φυτόν ουράνιον και βλάστημα Θείον
Η φιλοσοφική κοσμοθεωρία του Φίλωνος
του επικαλούμενου και Ιουδαίου
για την προσπάθεια του να ενώσει
την ιουδαϊκή θεολογία με την ελληνική φιλοσοφία,
αποτελεί ένα κράμα πλατωνικών, πυθαγόρειων και στωϊκών ιδεών
και άσκησε μεγάλη επίδραση στον Χριστιανισμό.
Ο Λόγος για τον Φίλωνα ήταν ο πρωτότοκος Υιός του Θεού,
ενώ η ηθική του υποδείκνυε στον άνθρωπο
τον μεταφυσικό του προορισμό,
να καταστεί ΖΩΝ ΝΑΟΣ ΤΟΥ ΖΩΝΤΟΣ ΘΕΟΥ.
Στο «Περί του Προνοία Θεού διοικείσθαι τον κόσμον, 66»
του Φίλωνος 25π.χ - 45μ.χ Αλεξανδρινός φιλόσοφος αναφέρει:
«[...] της δε Ελλάδος ου κατηγορητέον ως λυπράς και αγόνου
πολύ γαρ καν ταύτη το βαθύγειον
ει δ' η βάρβαρος διαφέρει ταις ευκαρπίαις,
πλεονεκτεί μεν τροφαίς, ελαττούται δε
τοις τρεφομένοις, ων χάριν αι τροφαί
μόνη γαρ η Ελλάς αψευδώς ανθρωπογοννεί
φυτόν ουράνιον και βλάστημα Θείον
ηκριβωμένον Λογισμόν
αποτίκτουσα οικειοποιούμενον ΕΠΙΣΤΗΜΗΝ
το δ' αίτιον, λεπτότητι αέρος η διάνοια πέφυκεν ακονάσθαι
διό και Ηράκλειτος ουκ από σκοπού φησίν, ου(αναφορικό)
γη ξηρή, ψυχή σοφωτάτη και αρίστη.»
Μαθητεία Γνώσης & Επιστήμης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.